تعداد بازدید: 2549

توصیه به دیگران 0

جمعه 2 آبان 1393-21:4

پروین به "اویا" جایزه داد

مریم رزاقی -بانوی هنرمند مازندرانی- جایزه بهترین کارگردان زن جشنواره پروین اعتصامی را با مستند "اویا" به دست آورد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: هشتمین جشنواره ملی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم «پروین اعتصامی» روز جمعه 2 آبان‌ماه ساعت 18 با اعلام برگزیدگان در ایوان شمس به کار خود پایان داد.

این جشنواره درست یک روز پس از پایان جشنواره «فیلم کوتاه تهران»برگزار شد که بانیان آن، نزدیک شدن به ماه محرم و صفر را دلیل عمده برگزاری این 2 رویداد سینمایی در فاصله زمانی کم از یکدیگر عنوان کردند.

 پس از اعلام اسامی برگزیده ها، نام مریم رزاقی از مازندران، به عنوان بهترین کارگردان زن جشنواره اعلام شد.

به گزارش مازندنومه، مریم رزاقی -شاعر، پژوهشگر و مستندساز جوان- با عنوان های محقق، تهیه کننده و کارگردان با مستند "اویا" در این جشنواره شرکت کرد که در سه بخش بهترین فیلم مستند، بهترین تحقیق و بهترین کارگردان زن، نامزد شد که در نهایت در بخش بهترین کارگردان زن موفق به کسب جایزه شد.

او متولد 1354 سوادکوه و دانشجوی دکترای ادبیات فارسی است.

تصویربرداری مستند اویا را علی اعظم جعفرنژاد، جواد رزاقی و محمد رضایی انجام داده اند، تدوین نگر هم یاسر طالبی و صدابردار میثاق مدانلو است.

صداگذاری اویا را هم رامین ابوالصدق انجام داده است.

 این مستند به مدت 45 دقیقه در سال 1392 تولید شده است.

مستند اویا روایت سبک زندگی پیرمردی از جنگل های شمال ایران  است که باوجود مشکلات جسمی، با طبیعت مانوس بوده و به زندگی با صدای بلند آری گفته است.

این مستند که توانایی های انسانی "اسماعیل آقایی" را به تصویر می کشد، زندگی شهرنشینی و نارضایتی از آن را با وجود امکانات فراوانش به چالش می کشد.

پیرمرد داستان، با وجود مشکل جسمی به زندگی پاسخ مثبت می دهد. او در بیمارستان بستری است و امیدوار است در جدال با مرگ به زندگی عادی باز برگردد.

حجت الله ایوبی -معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد- در پیام خود به جشنواره پروین گفته بود: جشنواره پروین اعتصامی، جشن ستاره هاست. جشنواره ای به بلندای جایگاه زن ایرانی. زنانی که می کوشند پروین گون، ساده و بی ریا، اما هنرمندانه و زیبا، زبان گویای مردمان خویش باشند. زنانی که سروده ها و دردهای بردل مانده و ناسروده پروین را با زبان تصویر روایت می کنند.


  • مریم صایمی پاسخ به این دیدگاه
    پنجشنبه 29 بهمن 1394-12:20

    عرض سلام وتبریک سرکارخانم رزاقی
    وارزوی بهترینها وهنرافرینیهای بیشتر
    خصوصا درحیطه فرهنگ بومی .

    • مصطفی نوریپاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 5 آبان 1393-14:50

      هر گاه در مازندران دیار مصیبت زده و وامانده فرهنگی ما اثری درخور توجه تولید می شود همچون میلاد کودک شادی آفرین است. شاد زی و خرّم

      • احسان مهدیانپاسخ به این دیدگاه 3 0
        يکشنبه 4 آبان 1393-2:56

        عرض تبریک خانم رزاقی

        • فریده یوسفیپاسخ به این دیدگاه 2 0
          شنبه 3 آبان 1393-18:42

          این موفقیت بزرگ را به مریم رزاقی و جامعه فرهنگی مازندران تبریک می گویم.


          ©2013 APG.ir